ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Λόγοι για να αποκτήσεις το δίπλωμα οδήγησης στη Σχολή οδηγών Halkos
Το δίπλωμα οδήγησης το αποκτάς μια φορά. Πρέπει να επιλέξεις με προσοχή τη σχολή οδηγών που θα σε εκπαιδεύσει σωστά για να είσαι ασφαλής στο δρόμο. Στη σχολή οδηγών Halkos, οι αδειούχοι εκπαιδευτές μας, εγκεκριμένοι από την κυβέρνηση, με την πείρα, τις γνώσεις, και την υπομονή που διαθέτουν, εκπαιδεύουν τους μαθητές να οδηγούν σωστά και τους προετοιμάζουν να πετύχουν στην εξέταση αν είναι δυνατό από την πρώτη φορά. Ο Μιχάλης Χάλκος, εκπαιδευτής στη σχολή οδηγών Halkos από το 1998, αρίστευσε στις κυβερνητικές εξετάσεις για εκπαιδευτές οδηγών και έχει βραβευτεί ως ο καλύτερος παγκύπρια.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2009 η εταιρία μας υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα για την οδική ασφάλεια και δεσμεύτηκε επίσημα για μείωση των νεκρών από οδικές συγκρούσεις. Η Ευρωπαϊκή χάρτα οδικής ασφάλειας είναι μια κοινότητα, τα μέλη της οποίας εμπλέκονται στην οδική ασφάλεια
Ο καλός οδηγός
Καλός οδηγός είναι αυτός που εφαρμόζει αυτά που έμαθε στην εκπαίδευσή του. Ενημερώνεται συνεχώς για όλες τις αλλαγές που γίνονται στο οδικό δίκτυο (κυκλικοί κόμβοι, τρείς λωρίδες στον αυτοκινητόδρομο, κ.ά.).
Πρέπει να είναι προσεχτικός, συγκεντρωμένος, και να μην αφήνει οτιδήποτε να του αποσπάσει την προσοχή (π.χ γνωστοί στο δρόμο, κινητό τηλέφωνο, συνεπιβάτες κ.τ.λ). «Ελέγχει» συνεχώς το δρόμο και εφαρμόζει τις αρχές της ενεργητικής ασφάλειας και αμυντικής οδήγησης. Σωστός οδηγός είναι αυτός που προβλέπει κινήσεις και τυχόν λάθη από άλλους οδηγούς και έχει την ετοιμότητα να αντιδράσει όταν χρειαστεί.
Στο οδήγημα .. «Συγνώμη έκανα λάθος» δεν υπάρχει.. ένα λάθος μπορεί να είναι και το τελευταίο. Οδήγα τη ζωή σου με ασφάλεια και δώσε εμπιστοσύνη σε εμάς που έχουμε πείρα και υπευθυνότητα για αυτό που κάνουμε. «Σκέψου σοβαρά! Όταν οδηγάς έχεις δικαιώματα αλλά και τεράστια ευθύνη».
Ακολουθούν κάποια άρθρα από τους εκπαιδευτές της σχολής οδηγών Halkos βοηθητικά για όλους τους οδηγούς.
Απότομο Φρενάρισμα
(Ξαφνικά εμπόδια στο δρόμο και αντίδραση του οδηγού)
Κατά τη διάρκεια της εξέτασής σας για απόκτηση κανονικής άδειας οδηγού, ο εξεταστής μπορεί να σας ζητήσει να κάνετε «απότομο φρενάρισμα». Δηλαδή να σταματήσετε το αυτοκίνητο απότομα, ωσάν κάποιο εμπόδιο να σας απέκοψε ξαφνικά την πορεία σας. Ο εξεταστής μ αυτό το παράγγελμά του θα δει την ετοιμότητά σας, το χρόνο αντίδρασής σας και τον τρόπο που ακινητοποιήσατε το όχημά σας.
Θα σας προειδοποιήσει λέγοντάς σας απότομα «Σταμάτα» ή χτυπώντας το χέρι στο ταμπλό. Εσείς με τα δυο χέρια σταθερά στο τιμόνι, θα πρέπει να αντιδράσετε αστραπιαία πατώντας πρώτα απότομα το φρένο και μετά τον συμπλέκτη του αυτοκινήτου, ούτως ώστε να σταματήσετε στην ελάχιστη δυνατή απόσταση, χωρίς να κλειδώσετε τους τροχούς δηλ. χωρίς να φύγει το όχημα από τον έλεγχό σας. Αφού ακινητοποιήσετε το αυτοκίνητο τραβήξτε το χειρόφρενο και βγάλτε την ταχύτητα.
Αν δεν προλάβετε να πατήσετε και τον συμπλέκτη, ίσως η μηχανή του αυτοκινήτου σβήσει. Δεν είναι λάθος, νοουμένου ότι αντιδράσατε γρήγορα στην εντολή και σταματήσατε σχεδόν αμέσως. Αν σβήσει η μηχανή, τραβήξτε το χειρόφρενο, βγάλτε ταχύτητα και ξεκινήστε.
Πριν την ενέργεια του απότομου φρεναρίσματος δεν θα δώσετε κάποιο σήμα ούτε θα κοιτάξετε τον καθρέφτη (το αν σας ακολουθούν άλλα οχήματα ή όχι θα ελέγξει ο εξεταστής). Όταν τελειώσει η όλη διαδικασία, εσείς με καθρέφτες και το σωστό σήμα θα συνεχίσετε την πορεία σας.
– Μιχάλης Χάλκος – Εκπαιδευτής στη Σχολή Οδηγών HALKOS
Να λες πάντα «ΝΑΙ» στη ζώνη
– Η Ζώνη σώζει ζωές
Μέχρι και οι μισοί θάνατοι από οδικές συγκρούσεις θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν τα θύματα φορούσαν ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνα με τις στατιστικές αρκετοί σοβαροί τραυματισμοί και θάνατοι συμβαίνουν με ταχύτητες μικρότερες των 65χλμ/ ώρα.
Σύγκρουση με στατικό εμπόδιο, με 30χλμ/ώρα, ισοδυναμεί με πτώση του οχήματος από τον 1ο όροφο ενός κτιρίου. Με 40χλμ/ώρα, με πτώση από 3ο όροφο και 50χλμ/ώρα από τον 4ο. Φανταστείτε τη ζημιά στον οδηγό και τους συνεπιβάτες αν δεν φέρουν ζώνη ασφαλείας.
Κατά την εκτίναξη ενός ανθρώπου έξω από το αυτοκίνητο, οι πιθανότητες να σκοτωθεί είναι 25πλάσιες, απ ότι αν έμενε «δεμένος» στη θέση του.
Ο Τζάκι Στιούαρτ, τρείς φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της φόρμουλα 1, έτρεχε με ταχύτητες 320χλμ/ώρα. Και όμως έλεγε «Δεν πηγαίνω ούτε στο περίπτερο χωρίς τη ζώνη μου»
– Μιχάλης Χάλκος – Εκπαιδευτής στη Σχολή Οδηγών HALKOS
Η χρήση κινητού τηλεφώνου αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης δυστυχήματος
Το κινητό τηλέφωνο εξυπηρετεί. Όταν όμως οδηγείς μπορεί να θέσει τη ζωή σου και των συνεπιβατών σου σε άμεσο κίνδυνο.
Η νομοθεσία που απαγορεύει στους οδηγούς, να μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κρατώντας το στο χέρι είναι σε όλους γνωστή. Όσοι παραβαίνουν το νόμο πληρώνουν πρόστιμο και παίρνουν βαθμούς ποινής. Πολλοί είναι αυτοί που παρανομούν. Κρατούν στο χέρι το κινητό τους τηλέφωνο, άλλοι το κρατούν και μιλούν σε ανοιχτή ακρόαση, ενώ πολλοί στέλνουν ακόμα και μηνύματα ενώ οδηγούν.
Αρκετοί τηρούν τη νομοθεσία και χρησιμοποιούν hands-free την ώρα που οδηγούν.
Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση η οδήγηση είναι εξίσου επικίνδυνη και διατρέχουν κίνδυνο να εμπλακούν σε δυστύχημα.
Η προσοχή του οδηγού αποσπάται, την ώρα που μιλά στο κινητό τηλέφωνο είτε το κρατά στο χέρι είτε χρησιμοποιεί hands-free, και ταυτόχρονα μειώνεται ο χρόνος αντίδρασής του. Κλάσμα δευτερολέπτου είναι αρκετό για να συμβεί ένα δυστύχημα, και με τη χρήση κινητού τηλεφώνου πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες.
Πολλές φορές ασυνείδητοι οδηγοί, ενώ μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο, διαπράττουν σοβαρά τροχαία παραπτώματα. Δεν τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, πιο συγκεκριμένα: παραβιάζουν το κόκκινο φως, δε σταματούν σε δρόμο με υποχρεωτική στάση, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που αφαιρούνται και μπαίνουν ακόμη και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Σαν κοινωνία δεν έχουμε αντιληφθεί τον κίνδυνο της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και ως εκ τούτου η νομοθεσία συνήθως τηρείται μόνο και μόνο για να «γλυτώσουμε» το πρόστιμο ή τους βαθμούς ποινής.
Οι κύπριοι οδηγοί πρέπει να αποκτήσουν συνέπεια και ευθύνη. Την ώρα που οδηγούμε πρέπει να νοιαζόμαστε για τη δική μας ασφάλεια, αλλά να σεβόμαστε και την ασφάλεια των γύρω μας.
Επομένως καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να μιλούμε στο κινητό τηλέφωνο την ώρα που οδηγούμε. Σε περίπτωση που αυτό είναι απαραίτητο να σταματούμε το όχημά μας σε ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου για να μιλήσουμε στο τηλέφωνο.
– Μιχάλης Χάλκος – Εκπαιδευτής στη Σχολή Οδηγών HALKOS
Τέσσερεις δολοφόνοι της ασφάλτου
Με ένα νεκρό στους κυπριακούς δρόμους κάθε 4-5 περίπου μέρες υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης όλων.
Θέματα όπως ποτό και οδήγηση, χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους πρέπει πάντοτε να λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη.
Ένας οδηγός ο οποίος είναι συγκεντρωμένος, παρατηρητικός, που σχεδιάζει εκ των προτέρων τις ενέργειες του στο δρόμο, που τηρεί το όριο ταχύτητας, τις αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα, τις σωστές προτεραιότητες, και εφαρμόζει τις αρχές της ενεργητικής ασφάλειας και της αμυντικής οδήγησης στο δρόμο, ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες να εμπλακεί σε δυστύχημα.
Στη σχολή οδηγών Halkos μέσα στα πλαίσια της σωστής σας εκμάθησης, γίνονται ειδικές αναφορές από τους εκπαιδευτές μας για όλα αυτά τα θέματα ούτως ώστε όταν πάρετε την άδεια οδήγησης να είστε ένας σωστός και ολοκληρωμένος οδηγός, που θα κυκλοφορεί με ασφάλεια στους δρόμους.
– Μιχάλης Χάλκος – Εκπαιδευτής στη Σχολή Οδηγών HALKOS
Γενικές οδηγίες
Γενικές οδηγίες για τις ισχύουσες προτεραιότητες, τα όρια ταχύτητας, τον ορθό τρόπο χρήσης του υπεραστικού δρόμου και τη νομοθεσία αναφορικά με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας, του προστατευτικού κράνους και του κινητού τηλεφώνου
Στην Κύπρο οδηγούμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου.
Προτεραιότητες: Όταν είμαστε σε κύριο δρόμο και θέλουμε να στρίψουμε αριστερά σε πάροδο, έχουμε εμείς προτεραιότητα κινήσεως. Όταν από κύριο δρόμο στρίβουμε δεξιά σε πάροδο, πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στα οχήματα που έρχονται από απέναντί μας. Όταν από πάροδο προσπαθούμε να εισέλθουμε σε κύριο δρόμο πάντα σταματούμε, εκτός αν υπάρχει άλλη σήμανση. Όταν προσεγγίζουμε κυκλικό κόμβο δίνουμε προτεραιότητα στα οχήματα που μας πλησιάζουν από δεξιά.
Όρια ταχύτητας: Το ανώτατο όριο ταχύτητας στην πόλη είναι 50χλμ/ώρα και στους υπαίθριους δρόμους 80χλμ/ώρα.
Υπεραστικός δρόμος: Εδώ το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι 100χλμ/ώρα, (80χλμ/ώρα για φορτηγά άνω των 7,5 t μικτού βάρους), και το κατώτατο 65χλμ/ώρα. Στον υπεραστικό δρόμο οδηγούμε πάντα στην αριστερή λωρίδα. Η δεξιά λωρίδα χρησιμοποιείται μόνο για προσπέρασμα. Όταν υπάρχουν τρείς λωρίδες κυκλοφορίας πάντα οδηγούμε στην αριστερά και χρησιμοποιούμε τη μεσαία ή τη δεξιότερη λωρίδα μόνο για προσπέραση. Μετά επανερχόμαστε στην αριστερότερη λωρίδα. Η δεξιότερη λωρίδα απαγορεύεται να χρησιμοποιείται από φορτηγά ή λεωφορεία άνω των 7,5 t μικτού βάρους ή από οχήματα που σύρουν άλλο όχημα (καρότσα).
Ζώνη Ασφαλείας / Κράνος / Κινητό τηλέφωνο: Η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική για τον οδηγό και όλους τους επιβαίνοντες μπροστά και πίσω στα επιβατικά οχήματα. Μην μεταφέρετε τα παιδιά σας στο μπροστινό κάθισμα. Αν είναι κάτω του 1.5 m ύψος πρέπει να κάθονται σε ειδικό παιδικό σύστημα συγκράτησης ανάλογα με το βάρος και την ηλικία τους και επίσης να φέρουν ζώνη ασφαλείας. Το κράνος είναι υποχρεωτικό για τον οδηγό και το συνεπιβάτη μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας ανεξαρτήτως κυβισμού. Οι οδηγοί δικύκλων και αυτοκινήτων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
– Μιχάλης Χάλκος – Εκπαιδευτής στη Σχολή Οδηγών HALKOS